måndag 7 december 2015

På crossfitpass

Och inte nog med att jag var ute och sprang i storm. Några timmar senare va jag på crossfit-pass! Två pass på en och samma dag! Jag måste nog ha fått en släng av ortorexi va?
 
Men nej, inte det heller!
 
Det var helt oplanerat för vi skulle precis ner till stan för lite familjemys och brunch då våra vänner Jeppe och Rebecka ville att vi skulle hänga med på crossfit. Erlendur tyckte passet såg kul ut och de gjorde jag med. Och lilla Thelma ville gärna åka ner till boxen. Så vi slängde i oss lite mat hemma och åkte ner till Ibex. Thelma fick med sig en liten låd ”mys” och sin Ipad och fick sitta i soffan i repan medan vi tränade och de gick hur bra som helst.
 
Gårdagens pass var riktigt kul och jobbigt och långt.
 
Först en uppvärmning med rodd, squats, armhävningar etc
Sen lite genomgång av kettlebellswingar
Och efter det två wodar
 
WOD 1:
30-25-20-15-10
AB-mat situps
Kettlebellswing 24/16
Time cap 15 min (jag var klar efter ca 7…)
 
WOD 2:
40-30-20-10
Wallballs (20/14)
20-30-10-5
Burpee boxjumps 24/20
Time cap 15 min (jag var klar efter ca 12…)
 
Jag är stark i kettlebellswingar så jag tog 20kg. På wallballsen tog jag en lättare boll än RX. Dels för att jag har lite vajsing med höften och dels för att jag inte ville slita ut ina stackars ben alltför mycket, va ju trots allt 100 reps. Men tog igen det lite på boxhoppen sen då jag körde hälften på herrhöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar