tisdag 27 maj 2014

I´m alive!




Antar att min lilla skara följare är trötta på att se räkor nu!

Blev visst en liten bloggfrånvaro….

Dels för att jag varit hemma mest och tagit hand om lilla Thelma och hennes vattkoppor och dels (mestadels) för att motivationen dalat… vilket i sin tur beror på mitt jäkla ben som gör att jag inte kan springa….

Dagen efter GBG-varvet hade jag skitont i mitt högerben men sen blev det bättre och bättre för varje dag.  Träna spinning, x.-fit och crossfit utan problem men tänkte att det ändå var bäst att vila lite med löpningen. I fredags testade jag att springa för första gången vilket resulterade i att jag haltade runt 6km, varför fortsatte jag ens att springa liksom? Sedan hade jag jätteont dagen efter igen. Nu är jag tillbaka till att jag kan träna spinning, xfit och crossfit utan problem, vilket jag gör till förbannelse, men springa går bara inte… Promenera går bra. 

Har sedan GBG-varvet varit hos sjukgymnast och behandlat benet med laser varje dag, gjort tåhävningar, varvat med värme, kyla, kompression, masserat…. Nästa steg blir nu att gå till min naprapat och göra ultraljud på benet. Han är grymt duktig så han kommer säkert få rätsida på det!

Hundlöpet som gick nu i helgen och som jag och Cletic var anmälda att springa fick vi ställa in och likaså Stockholm maraton nu til helgen.

Kan inte neka till att jag är en smula bitter men inte är det hela världen heller! Kommer nog vara ute i spåren inom kort och har redan börjat planera för lite andra tävlingar! Har en ny dröm och mål och det är att springa Island maraton efter sommaren istället! Ska bara övertala resten av familjen att vi ska åka på lite semester:)

Och jag fick ju bra tid på Göteborgsvarvet så det får det väl vara värt:) Inlägg om Göteborgsvarvet är på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar