torsdag 15 maj 2014

Kinesiotejpning



Efter jobbet igår åkte jag upp till Kype med Cillen för att jogga eller gå med henne beroende på hur benhinnorna kändes. Efter 500m jogg kände jag direkt att jag gjorde klokt i att bryta av till promenad istället. Jäkla benhinnor! Inte för att det gör ondare än att jag kan bita ihop och springa på det men jag vet hur det skulle kännas efteråt och det är ju inte så bra för lördag.

Känns sådär att inte ha sprungit en enda gång på hela veckan inför lördagen. Tänker inte springa idag heller (idag blir det helt vilodag) och bör nog låta bli att springa även i morgon. Får lägga min tilltro till att grundträningen är så pass bra att det ska gå vägen i alla fall.

Att jag tar mig runt på lördag det tror jag absolut men frågan är hur benen är efteråt. Det är bara 2 veckor kvar till Stockholm Maraton och det är inte läge på att vila från löpningen i två veckor som uppladdning…

För att förebygga så mkt som möjligt så var jag iväg igår kväll och fick hjälp med att tejpa benet. Kinesiotejp har blivit väldigt vanligt i idrottssammanhang så vi får väl se om det ger någon effekt. Kinesiotejpning används för att stimulera muskler, påskynda läkning och ge stöd. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar