tisdag 6 maj 2014

Intervaller 7x3min

Blev ett bra löppass idag. Trots att jag var helt osugen innan vilket är ovanligt för mig. Kan ju kanske ha lite med att göra med vädret.... I vilket fall...

Startade passet med 6km uppvärmning runt Kype med Celtic. Första 2 km i lugnt tempo 5:45min/km (det var dock bara uppför). Resterande 4km rullade på i bra tempo, alla under 5min/km (dock mest nerför:) Cillen fick springa lös hela rundan, hon är så duktig hon, håller sig in till mig så fort någon kommer, där emellan springer hon i skogen men kommer på en sekund när jag ropar.

Sen in med Cillen i bilen (matad med lite korv och omstoppad i sitt täcke). Dags för Knallens intervallpass, 7st 3 minuters intervaller med 1 minuts gåvila mellan intervallerna. Jag ja
gade 4min/km- tempo alla intervallerna. Bästa km gick 3:58min/km-tempo, "sämsta" km gick i 4:06 tempo, så höll ett ganska jämnt tempo alla intervallerna, snitttempot blev 4:02min/km. Sträcka 5,2km.

Avslutningen på dagens träningspass blev 4km lugn jogg med Cillen, snittempo 5:45min/km. Denna sväng satte jag fast Celtic i mitt midjebälte och hon sprang som ett litet ljus bredvid mig, i exakt mitt tempo. Även när det kom en liten ettrig Chihuahua som ville mucka gräl.
Lika söt som hon är snäll och lydig. Underbar hund









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar