tisdag 27 maj 2014

Rowing "Helen"

Dagens crossfitpass var benchmark woden "Helen". Den innehåller egentligen löpning men jag fick sätta mig och ro. Fick ingen supertid, vet att jag har gjort denna wod (fast då med löpning) på mer än 1 minut snabbare tidigare. Swingarna gjorde jag oavbrutna och det var ganska tack vare att gårdagens crossfit innehöll mängder med swingar (på 20kg). Pull ups delade jag upp på 2x6 varje varv. Gjorde lätt 12 oavbrutna innan men det känns att man inte tränat så mkt på det det senaste.

WOD
"Helen"
3 rounds for time
400 m row
21 KB Swingar 24/16
12 Pull Ups
Time: 12min

Innan woden körde vi en styrkedel med 5st backsquats x3. Skulle hålla oss omkring 80% av max. Jag körde på 50, 55 och 60kg (har för mig att mitt max ligger på 75kg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar