onsdag 3 februari 2016

Intervall 7x5min

5x5 min intervaller med 1min gåvila mellan var gårdagens träning. Jag, Daniel och Lasse sprang ihop och bestämde att hålla tempo 3:45, 45s per varv.
Redan innan vi startade kände jag att detta kanske är lite väl bekvämt tempo. Och efter 5 intervaller som kändes relativt lätta. fyra första i tempo 3:45 och 5:e i ca 3:30, insåg jag att tempot borde varit lite tuffare, va inte tillräckligt slutkörd. Så för att komma utanför den komfortabla zonen hoppade jag över första delen av coren och körde två intervaller till med andra gruppen. Bägge i tempo 3:45. Sen kändes det genast bättre och jag var trött med lite mjölksyra och sveda i benen. 7x5min är saftigt med endast en ynka minuts vila.

Så nästa gång kommer ändå sikte att vara 3:35-3:40 på längre intervaller
. Intervaller ska inte vara behagliga eller mysiga. Det ska svida i benen. Mysa kan man göra i skogen en lördagsmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar