tisdag 16 februari 2016

Topp 100

Eftersom jag springer ihop med en del killar, ganska duktiga, så känns inte sub40 som något jättemärkvärdigt. Fler av dem gör milen under 40min och ner mot 35min. Men ändå, jag är ju tjej och det är faktiskt ett väldigt få antal tjejer som fixar milen under 40 minuter. Ser man bara till kval för SM i 10km så är kvaltiden 40min för damer och 33min för herrar och trots det är det fler herrar som springer SM än damer.
 
Tidningen Spring presenterade i slutet av året statistik från ganska många godkända 10km lopp i Sverige. Statistiken visade att 92 tider på tjejsidan var under 40 minuter. Tänk inte ens 100st! Och jag är en av dom:) Så lite märkvärdig är jag ju ändå!

Bildresultat för stjärna

Källa:
http://springlfa.se/intressant-for-loparnordar/
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar