onsdag 17 februari 2016

Träning med mini

I måndags var det ”aktiv vilodag”. Med det menar jag vila från löpning men passar då på att styrketräna lite.
 
Jag och Thelma åkte till Ibex efter dagis. Hade fixat matlåda till hene som hon åt i repan medans hon kollade på emil på ipaden. Ipaden är verkligen så bra i dessa lägen, Thelma är hur nöjd som helst med att få sin kvällsmat i matlåda och sitta i soffan med sin Ipad, och jag kan passa på att träna en timma. När vi kommer hem sen är kvällsmaten avklarad och likaså ipadtittandet, så vi kan ägna oss åt annat:)
 
I måndags ville hon dock vara med och träna efter hon ätit klart. Hon är duktig som håller sig borta från de andra som tränar så det gick jättebra. Vi körde lite armhävningar, tabata plankan, höftlyft med viktplatta (Thelma ville dock inte ha rumpmuskler så hon körde armträning), sen gjorde vi burpees med hopp över varandra, hur jobbigt som helst för mig men mini skuttade och hoppade givetvis helt oberörd. Blev kanske inte något jättekvalitativt men vi hade mysigt och skoj.
 
Hade hunnit med lite egen träning medan hon åt och den gav mig rejäl träningsvärk dagen efter….
3x10 utfallssteg med skivstång 30kg
5x5 knäböj 40-45-45-45-50kg
Träning ihop med mini har varit ett inslag sedan lång tid tillbaka. Detta är nog för 2,5år sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar