tisdag 16 april 2013

Intervaller 4x1300m

Efter tre dagars träningsvila var det dags för löpträning med knallen. Skrapade ihop omkring 15km.

Startade med 3km jogg ner till ryahallen, sen ca 3 km gemensam uppvärmning bort till kypesjön. Där körde vi 4st 1300m intervaller runt sjön med 1 minuts vila mellan intervallerna. Kändes helt ok, hade som mål att ligga på ett tempo under 4,50 och jag tror jag höll 4,10-4,20 i snitt. Dock har jag lite känningar i mitt knä, får hoppas att det inte blivit värre i morgon.... Avslutade passet med 3,5 km jogg hem.

Väder: 10-15 grader, halvmulet
Kläder:
Asics kayano
Tunna, lång löpartights
Craft t-shirt
Craft vindjacka
Pannband och vantar på hemjoggen

Blev även invigning av mitt nya vätskebälte som jag fick av min syster i födelsedagspresent:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar