tisdag 3 december 2013

Antingen eller!

Haha så typiskt mig!

I går tänkte jag ta en veckas vila... Idag körde jag dubbelpass:) Men varför inte? Morgonpasset gick lite sisådär och jag hade massa energi kvar på kvällen och barnvakt.

Morgonpasset  var Spinning Swirl (pulsspinning). Jag hade nya spinningskor och hade ett jäkla krångel att få fast fötterna. Hur svårt kan det va??? Fick efter en stund fast en foten men gav upp med andra så den fick jag spänna fast. När jag väl var reda var uppvärmningen redan slut så det ar bara att sätta igång direkt med pulsintervallerna... Fick kämpa hur mycket som helst för att "komma igång" och hade lite vacklande motivation. Aja, 40min spinning är ändå 40min spinning och jag blev rejält svettig även om jag kände att jag inte fått ut 100% av passet.

På eftermiddagen blev det ett pass crossfit. Först blev det träning på hang power clean (idag igen). Tog  lätt 42,5kg i 3 st på raken, hade nog kunnat ta lite till men eftersom det kändes så lätt och bra ville jag sluta där. Klarade ju bara 2st på raken i förra veckan. Dagens wod gick helt ok, 45st hang power clean med 35 kg blev faktiskt ganska tungt i slutet.

Dagens WOD:
3 rounds for time
15 hang power clean (35kg)
15 burpees

Time: 8,04min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar