torsdag 12 december 2013

Träning onsdag och torsdag

Onsdag
Startade morgonen med en joggingtur med Celtic. Våran goa runda runt Kype. Underlaget ar dock bedrövligt. Snöslask, is och geggmoja... Tur att jag hade min Icebugs så jag kunde springa stabilt iallafall:) Tempot fick anpassas efter underlaget så det blev lugnt. Omkring 5,40 kanske... Kommer inte riktigt ihåg. Rundan var iallafall 7,4km och tog dryga 40min.

Innan lunch mötte jag upp Jennifer på Onyx för att träna lite Crossfit. Inget pass idag utan vi tränade och hjälpte andra med lite teknik. Ett lugnt pass med jag lyckades ändå med ett nytt PR i Power Clean, 47,5kg:) För mig är det ett stort kliv då jag för bara ett par månader sedan inte för allt i världen lyckades frivända upp mer än 37,5kg. Så, 10 kg upp! Just nu känns 50kg som 40kg gjorde för några månader sedan=omöjligt. Men eftersom jag lyckades ta mig förbi 40spärren vet jag att jag snart fixar 50kg också:)

Torsdag
I morse blev det en liten löptur igen. Jag kände mig trött i kroppen.... Konstigt för jag har ju inte kört överdrivet hårt senaste...  Aja, klockan var trots allt bara 5.30. Och just de ja, jag sprang 3km snabba intervaller innan crossfitten i går så det kanske därför benen var trötta. Kan inte påstå att de för tillfället är vana vid snabb löpning...Rundan blev iallafall 7,4 km idag också i omkring 5,45tempo tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar