söndag 15 december 2013

Crossmas Games

Igår ställde jag upp i min första Crossfit Tävling, "Crossmas Games" anordnad av Onyx. Det var en helt fantastiskt rolig dag! Fast det ar en lång dag, väldigt lång. Kl 7.30 samlades alla för genomgång och sedan startade första woden kl 08.30. Därefter skulle i ta oss igenom ytterligare 4 wodar med ca 1 timmas mellanrum (med en lite längre lunchpaus).

Vid tre-tiden på eftermiddagen var hela tävlingen slut och herre gud va trött man var då. Fast väldigt nöjd och väldigt stolt. Lyckades med att bli tvåa i våran klass! Vilket inte var något jag hade räknat med:)

Min älskade syster var också med och tävlade och gjorde en grym prestation hon också. Förutom att hon slog mig i två grenar tog hon PR i Clean and Jerk (47,5kg) och lyckades göra övningar hon inte ens vågat göra innan:) 

Wod 1 ”Lucia Warmup”  (Score: For Time)

 Row: 800 m Herrar/500 m Damer 

Följt direkt av 3 varv av

8 OH Plate lunges (kg)
- RX 15 H/10 D
- Open 10 H/5 D
- Masters 10 H/5 D
12 Down and ups (burpees)



Denna wod gick riktigt bra. Jag ror inte så snabbt men tog igen det på utfallstegen och burpees. Har för mig att jag blev 2a här.

Wod 2 ”Who´s that Jerk?”

Score: For sum of kg:

Clean & Jerk: 1-1-1-1-1-1
For 6 min.
Score: Summa av 6 individuella C&J:s



Denna gick inte så bra. Tunga lyft är min svagare sida. Jag klarade 45kg som max och kom 5a.

Wod 3 ”Kettlebell Hell”

Score: For Reps

2 varv av
1 min Kettlebell swing (amerikanska)
1 min Sumo deadlift high pull
1 min Kettlebell 8 hold
1 min Goblet squats
- RX 24 H/16 D
- Open 24 H/16D
- Masters 24 H/16 D



Denna wod var den jag var mest missnöjd med då jag efteråt kände att jag kunde tagit i mer... Har för mig att jag blev 4a.

Wod 4 ”Shoulder Clap”

Score: For Reps

2 varv enligt nedan
1 min Strikta Pullups
2 min Wallclimbers
2 min Turkish getups alternerande
- RX 24 H/ 16 D
- Open 16 H/ 8 D
- Masters 16 H/ 8 D



Denna wod gick förvånandsvärt bra. Det var den wod jag sett minst fram mot innan tävlingen då wallclimbers (klättra baklänges upp mot en vägg till handstående typ) och turkish getups är övningar jag aldrig gör. Tror jag kom 2a här.

Wod 5 ”Fran-sis”

Score: For Time

21-15-9 av
Thrusters
Boxjump with a twist
- RX, Open o Masters 45 kg
- D RX, Open o Masters 30 kg
- H 24”/D 20” Box



Trots en lång dag hade jag ganska mycket energi kvar och vann denna sista och avslutande wod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar