söndag 10 maj 2015

84,2km denna vecka

Jag med gårdagens löppass med Jempa igår och långpasset idag klättra jag över 8mils-strecket den här veckan (vilket nog var något år sedan sist). Inte för att det är något jag brukar sträva efter. Med många (för många) mil för ofta så kommer skadorna. Men i denna veckan försökte jag samla på mig så mkt som möjligt för att nu gå över i lite lugnare träningsfas.

Igår va jag och Jennifer och sprang 2x2,6km runt trollstigen. Kul att springa ihop måste jag säga! Jennifer har inte sprungit så mkt sedan Olivia föddes och har krångel med sina benhinnor till och från men hon är fasiken envis som få! Och kul att se att hon med mina små tips har förbättrat hållning och löpteknik väldigt mycket på bara ett par månader! När hon får bukt med sina benhinnor kommer hon att bli rätt bra tror jag!

Idag va de långpass med Knallen. Turen va eg 17,5km men jag ville få ihop två timmar så jag sprang på en sväng till. Totalt 23,7km, snitt 5:04. Gruppturen gick i tempo omkring 5:15 men mina sista 6km drog jag på lite snabbare ca 4:40. Cillen va med de först 17,5km och skötte sig utmärkt.

I morgon blir det en välförtjänt vilodag följt av lite lugnare träningsvecka (läs mindre löpning men förhoppningsvis lite annan aktivitet). Inte för att jag är det minsta sugen på det... konstigt är det men när man ligger på lite mindre träningsmängd (löpta kilometer) så är man inte alls lika motiverad till passen men när man tränar mkt så vill man bara träna mer. Hade gärna tagit en tur ikväll, just nu liksom! Erlendur stack precis iväg på en tur och kände mig helt avundsjuk! Det är väl som det sägs och skrivs. Träning är beroendeframkallande som kan leda till missbruk precis som vilket beroende som helst! Fast jag springer hellre för mycket än sitter och knarkar, snaskar mjölkchoklad eller smygsuper.. (dock ingen risk för det först och sistnämnda iaf:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar