lördag 30 maj 2015

Run with your dog


Ja det kan jag verkligen uppmana mina hundvänner till att göra! Eller låna någons hund om ni inte har någon (Cillen finns alltid till hands för den som vill, bara ring;)

Man förenar så mkt. Man kommer ut och får frisk luft, man får sig ett träningspass, hunden en rastning och man har kul ihop.

Och jag tror alla hundar (och ägare) tycker att det är kul om man bara engagerar sig i det. Innan jag blev "löpare" kunde jag inte förstå tjusningen i det, "varför springa när man kan gå". Celtic tyckte det va ok om hon fick springa lös men i koppel låg hon långt bakom och tyckte det va allmänt meningslöst: inte få stanna som hon vill, inte lukta runt, leta spår... Men idag så älskar hon det! Se glädjen i starten på bilden!Innan start idag skällde hon till och med (inte så konstigt att en hund skäller kanske men Celtic gör aldrig det annars...)

Och som en morot och kul grej så kan man anmäla sig till ett lopp!

Idag var första upplagan av hundloppet "Run with your dog" i Borås. Och givetvis tog vi tillfället att vara med (än så länge finns inte så mkt hundlopp att delta i). Det var ett väldigt bra arrangemang med finfina priser. Vilket jag blev väldigt glad för eftersom vi vann:) Med oss hem hade vi 720:- presentkort på Mushbarf hundfoder, en ny hundbädd, löparbälte, hundleksak, en påse hundmat och en finfin funktions t-shirt.

Loppet mätte 4,6km och mitt mål med dagens start (träningsmässigt) var ett snabbdistanspass på tempo under 4min/km. Blev 3:59min/km i snitt men det blev en miss på vår första km (som eg nog var vår snabbaste) då jag fick lite felinstruktion och sprang in i skogen och blev ståendes där tills jag fick svar på vart jag skulle... Förlora nog minst en halv minut där... Så jag känner ändå att jag snittade bättre.

Sträcka: 4,6km Tid: 18:20min
1. 4:23
2. 3:55
3. 4:07
4. 3:52
5. 3:19 (0,6km 1:59min)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar