tisdag 19 maj 2015

Lite intervall och lite styrka

Kvällens intervaller var 12x400m på ryavallen men eftersom Göteborgsvarvet närmar sig så ville jag inte riskera att slita ut mig så jag körde en egen variant.

Först 6stx400 följt av 3stx200m. känns bra att springa några korta intervaller så man kan springa riktigt fort, bra för självförtroendet.

Totalt 3km intervall, snitt 3:21min/km, 1.) 3:27/km 2.) 3:23/km 3.) 3:13/km

Ca 3,5km uppvärmning och 1,5km nerjogg.

Efter löpningen åkte jag till Ibex för lite styrke/core-träning. De va ju så bra på inohusintervallerna innan då vi alltid hade core efter löpningen men nu får man ta tag i det själv.

Dagens corepass:
100 Toes to ring
70 GHD-situps
50 Back extension
30 Lunges
20 Pushups
10 KB-swing 20kg

Nu har jag precis ätit mig en smaskig kvällsmat: dubbeldos c-vitaminbrus (inte läge att få Thelmas dagissnorsjuka nu...) kokta ägg med smör, äggviteomelett (som inte va så god men äggvitorna va tvungna att gå åt...) men vägdes upp av två himmelska Bountybollar. Recept på dessa paleo/LCHF-bollar kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar