torsdag 28 maj 2015

Dubbelpass

Skulle eg gått en promenad med Celtic i går efter jobbet men solen sken och det var en sådär 17-18 grader och då gick det inte att låta bli att byta ut promenaden mot lite löpning. Så det blev dubbelpass för mig igår. Inget som hör till vanligheterna.

Slutade jobbet strax innan 15 (eftersom jag började jobba kl 6). Tänkte att om jag snabbt åker hem, byter om och springer kyperundan (10km) så hinner jag hämta Thelma på förskolan i god tid. Men så var inte Celtic hemma och hon skulle ju med så det blev till att lägga in en växel till för att få ihop det. Snabbt hem, byta om, ner till Olofssons och hämta Celtic, rusa runt 10km på Kransmossen istället, lämna hem Celtic och så upp till förskolan, på plats 16.35 (5 minuter efter tidsplan så ganska bra ändå).

Löppasset gick som sagt runt Kransmossen 10km spår. En kul och varierande runda men väldigt kuperad och trixig på sina ställen. Va pigg och taggad och hade bestämt mig för att trycka på, allt som oftast nu för tiden när jag springer själv lägger jag mig ett sånt där behaglighetstempo där det inte känns ansträngande nån gång. Tiden blev 46:50min, snitt 4:41min/km. Helt utan stopp (brukar oftast stanna till ett par gånger för att vänta in/ropa in Cillen, rätta till byxorna eller nån annan anledning jag kommer på för att ta igen mig lite). En bra tid på den rundan, ska nog springa den fler gånger med lite tryck, mål ner på 45min. Det är ändå en ganska motiverande runda där de tunga, backiga och knixiga partierna följs av lättsprungna sträckor. Bra också att man kan välja på grus eller asfalt i sort sett hela vägen. Igår sprang jag uteslutande grus, det är lite tyngre men skonsammare.
Min söta springkompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar