torsdag 7 maj 2015

Löpning uppdatering v.20-21



v.20               17,2km
Måndag 11km:                      Sprang ju SM på lördagen, vilade helt på söndagen. På måndagen sen tog jag med mig Cillen till Kype för att känna hur kroppen kändes. Sprang 3 varv, ca 11km i tempo 5:08/km och det ländes bra. Aningen stumma vader men inte mer än så.
Tisdag 6,2km:                       Intervallträning med knallen. 6x3min runt Kypesjön. Eftersom det kändes bra dagen innan kändes det ok att köra på. Men det va inget bra val att köra snabba intervaller så snabbt in på ett lopp med trötta vader. Efter 4 intervaller fick jag riktigt ont i höger vad och fick bryta. De intervaller jag sprang gick i tempo 3:45/km. Uppvärmning 3km.

Resten av veckan sen fick det bli löpvila. Körde lite crossfit, prehab och promenerade med lille Cillen igen. Fast det va riktigt kul att köra på med lite crossfit! Saknar det ganska mkt nu när jag mest fokuserar på mina löppass.

v.21               73km
Tisdag 12,8km:                     Efter en hel veckans löpvila var det dags att komma igång igen! 6-5-4-5-6 min med 1 min vila mellan intervallerna, Byttorpsjön. Kändes ganska bra även om inter kände mig topptopp snabb. Snittet hamnade på 3:53/km, 6,8km. 3km uppvärmning, 3km nerjogg
Torsdag 19km:                      Intervaller med torsdagsgruppen. 2,7kmx3, trollstigen. Riktigt tunga ben detta pass. Hamnade på ett snitt på 4:03/km, hade önskat betydligt bättre omkring 3:50-3:55. Men med en veckas löpvila samt långa intervaller dagen innan får jag se det som bra ändå. 2,5km uppvärmning+2,5km nerjogg. Efter detta skulle Cillen ut och med lite panik över relativt lite löpning senaste veckorna så tog jag och joggade med henne 6km, snitt 5:38/km.
Fredag 10km:                        Utfyllnads/distanspass med Cillen, 10km. Hemifrån och Kyperundan, snitt 5:08/km
Lördag 10km:                        Utfyllnads/distanspass med Cillen, 10km. Pickesjön, 5:06min/km. Hade egentligen tänkt springa lite längre men nu gjorde min vad sig till känna igen… Så jag bröt efter 10km
Söndag 21,2km:                    Trodde inte det skulle fungera med långpass efter gårdagen avbrutna träning. Men det var 4 veckor sedan jag sprang långpass sist så jag behövde verkligen detta pass. Tog med mig både mobil och hemnycklar ut på turen om jag skulle behöva bryta. Men konstigt nog, idag kändes det bra. Det var en riktigt skön flack tur på halvmaradistansen, snittempo 5:08min/km.

                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar