fredag 12 juli 2013

Löpning

Solen skiner så det finns inget bättre än att vara ute och springa. Så just löpträning är vad de senaste träningspassen innehållit!

Hämta bild.JPG (687,9 kB)
Gör vad jag kan för att hålla kroppen intakt. Här kyls benen ner med ispåsar efter långt löppass:)


Tisdag
Morgonjogg med Cillen. Vanliga rundan runt kype och 4,7km spåret.

Sträcka: 10,15km
Tid: 1h
Medeltempo: 5,58
Medelpuls: 149

Onsdag
Vilodag

Torsdag
Morgonpass med Cillen. Lite tuffare pass med högre tempo i ganska kuperad terräng. Från stugan i Skummeslöv, bort till tennisbanorna, 2 varv runt 3450m-spåren och hem igen. Första och sista kilometrarna hölls i ganska lugnt tempo. Varven runt spåren försökte jag hålla 4,30-4,45 tempo.

Sträcka: 10,01km
Tid: 46,24min
Medeltempo: 4,38
Medelpuls: 179

Fredag
Tanken med dagens pass var att det skulle vara långt i ett lugnt tempo. Jag och Cillen gav oss i väg kl 06,40. Sprang bort genom naturreservatet till Båstad och såg hamnen vakna till liv inför dagens tennis (oj va idylliskt), Vätskepaus efter 1 mil, sedan sprang vi en lite annan väg tillbaka hem. Släppte av en trött Cillen hemma (14,5km ToR). Sedan fortsatte jag själv bort till tennisbanorna, ett varv runt 3450m-spåret, ner till havet och sedan längs stranden hem. Dagens sträcka blev lite över en halvmara! Och detta innan frukost:)

Sträcka: 22,11km
Tid: 2h 4min
Medeltempo: 5,38
Medelpuls: 149

Hämta bild.JPG (404,9 kB)
Klockan är verkligen en kul träningspryl!

1 kommentar:

  1. Du är så jäkla grym!!! You go girl

    Jag kan verkligen tänka mig att hamnen var en riktig idyll... Sååå romantiskt på något sätt att se solen stiga upp ;)

    SvaraRadera