fredag 22 augusti 2014

Chiapudding/gröt

Detta är bland det godaste jag vet att äta just nu. Jag äter det till frukost var och varannan dag. Det mättar otroligt bra och ger en perfekt kombination av kolhydrater, protein och fett. Det är så gott att jag även brukar äta det som efterrätt när jag är sugen.Man kan smaksätta gröten som man vill men jag kryddar med massa kanel och lite vaniljpulver och strör stevia strö ovanpå.
Denna bild kanske inte var den mest lockande dock...
1 portion
0,5dl chiafrön
1,5dl kokosgrädde (man kan även ha mandelmjölk, vanlig mjölk, grädde etc..)
1-3 tsk kanel
1 krm vaniljpulver

Blanda de torra ingredienserna, häll sedan på grädden. Låt stå i kylen minst 10 minuter. Kan även stå under natten, då blir den fastare i konsistensen.

Man får experimentera lite med andelen vätska beroende på hur tjock man vill ha gröten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar