torsdag 28 augusti 2014

Saucony Kinvara 5


Har länge bara sprungit i Asics skor och varit jättenöjd med dem och tyckt att deras rejält uppbyggda skor (typ Kayano) varit kanonsköna att springa i. Men sedan jag testade deras "barfotamodell" Asics Super JJ-33 som är för en naturlig löpning har jag helt blivit fast för den typen av sko. Så därför har jag varit nyfiken på att testa Sauconys skor ett tag nu, just när det gäller skor för neutral löpning ska Saucony vara vassast.

Först in i skogarderoben blev Asics Kinvara 5 i denna snygga orangea färg.

Recension: Älskar skon. Den är superskön på foten och härlig att springa i. Lätta, väger endast ca 190gram. Man känner tydligt att den främjar löpning på framfoten vilket nästan gör att det känns som om sulan är lite tunn, att man känner stenarna under foten, lite minus kanske men skon i övrigt väger upp. Har testat sträckor upp till 10km med skon och det har fungerat jättebra. 

Passform: Normal i storlek, köpte stl 37,5 som jag brukar ha i Asics skor.  Dock gjorde jag en tabbe när jag köpte dessa. Jag provade ut dem utan mina egna sulor och då var dom perfekt. Men med sulorna är de lite för trånga...Men me, utan sulorna är dom perfekt och jag springer inte alltid med sulorna.

Pris: 1400:- hos Fotriktigt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar