söndag 31 augusti 2014

Mullsjö X-Trail Halvmaraton 2014

Anmälde mig spontant till Mullsjö X-trail i torsdags. Vilket lopp! Och vilken terräng. Hade trott att det skulle vara någon liknande Lidingöloppet men detta var värre. Första 3km gick på fina flacka grusvägar men sen började det. 18km genom stigar, över spångar, över broar, uppför trappar, sjukt mycket trappor. Och rötter, stenar, gegga. Att jag inte vurpa eller vrickade fötterna är en bedrift i sig!

Första milen gick bra och snabbt men sen blev det tyngre. Fick verkligen kriga mig fram! Sen att jag sprang i helt nya skor också... Det kändes inte så kul i fötterna efter 15km... Fick stanna några gånger och rätta till dom och ta ut sulor för att ta mig i mål.

Men banan var otroligt vacker! En naturupplevelse att springa! Kommer absolut att springa detta lopp igen! Och andra terränglopp också för den delen för det va så härligt och så kul!!

Hade hoppats komma i mål på under 1h och 50min men kom i mål på 1h och 51min tror jag... Fast sjukt nöjd över det iallafall! Blev 4e placerad i damklassen på den tiden!


Nu blir det vila några dagar och mässa i Tyskland i dagarna 3! Välbehövlig återhämtning:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar