fredag 8 augusti 2014

käkat lite grus...


Igår var det egentligen lite vilodag på schemat men Cillen hade inte varit ute på hela dagen så det fick bli en liten löptur runt Kype med henne. Springer oftast med henne löst då det är det mysigaste för oss bägge. Men igår tänkte jag träna lite inför kommande Hundlöpet som vi planerar att delta i. Så Cillen fick springa kopplad i midjebälte, inget konstigt alls egentligen för det har vi gjort många gånger förr. Det gick hur bra som helst första 5km, sen lyckades jag trassla in mina ben i kopplet…. Kände direkt att det här kommer att göra ont! Blev en rejäl vurpa i gruset… Cillen klarade sig fint men jag fick lite skrapsår. Inte värre än att jag kunde springa vidare sista kilometern in i mål.
 Löppasset annars kändes väldigt lätt och bra. Startade med en lugn första km och sprang sen på lite mer. Inget långt pass men känns ändå bra att det känns lätt att springa under 5:00min. för några veckor sedan kändes det mkt tyngre

Plats: Kypesjön
Sträcka: 6km
Tid: 29:30
Medeltempo: 4:55min/km
Km-tider:
1. 5:36
2. 5:10
3. 4:35
4. 4:54
5. 4:47
6. 4:23


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar