lördag 9 augusti 2014

Fröknäcke med rosmarin och havssalt

Ikväll ska vi ha fest här hemma. Som försnacks har jag köpt lite goda ostar, korvar, kex och bakat fröknäcke. Har gjort många varianter av LCHF.knäckebröd men detta är det jag tycker är absolut godast.



Fröknäcke med rosmarin och havssalt

1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
2 msk pofiber
1 msk fiberhusk
0,5 dl kokosfett (Kung Markatts hade jag och det ger väldigt god smak)
2,5 dl kokande vatten
Lite rosmarin
Lite flingsalt
Blanda ihop alla torra ingredienser. Koka upp vattnet och häll i kokosfettet.
Blanda ihop allt och låt stå i ca 20 min. Kavla ut på bakplåtspapper, strö över rosamrin och salt och grädda i ugnen i 50 minuter på 150°C. Skär i bitar med kniv eller pizzaslicer. Lägg på galler på eftervärmen i ca 40 min.

Fler recept från helgens kalas kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar