måndag 8 september 2014

Badger

I morse var jag på plats på Ibex igen. Har inte blivit Ibex på morgonen på ett tag nu för passen är ändrade på morgonen till 5.30 och 6.30 vilket inte fungerar så bra för mig.... Att träna crossfit 5.30 går bara inte, dels så är det på tok för tidigt och så måste jag hinna gå ut och gå med Celtic innan passet vilket skulle innebära att jag skulle få gå upp 4.30, senast... Tränar jag passet 6.30 så hinner jag inte till jobbet, där jag ska vara kl 7.45 eller ännu hellre lite tidigare…

Idag var jag i alla fall med på passet 6.30 för jag skulle på massage kl 8.00 så jag behövde i vilket fall flexa på morgonen.

Dagens wod var ”herowoden” Badger. Vi hade en timecap på 25minuter vilket jag inte tror någon klarade. Dagens pass var kul även om jag föredrar färre tyngre lyft en sjukt många lätta lyft.

”Badger”
3 rounds for time:
30 Cleansquat 25kg
30 Pullups
800m run

Jag hann 2 hela varv och 15 cleansquats. Så totalt 75 cleansquats, 60 pullups och 1600m löpning. 

Dagens styrkedel var 8min EMOTM 8 Pushpress och 3 Pushjerk. Har fortfarande ont i min axel så jag tog inte mer än 35kg. 

Efter passet åkte jag iväg på massage. Tyckte att mina ben förtjänade det. Har testat ett nytt ställe: http://www.viaredsmassage.se/ Har varit där två gånger nu och varit riktigt nöjd. Förra gången hade jag haft huvudvärk under en väldigt lång tid och det släppte efter massagen. Idag var det som sagt benen som skulle få sitt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar