måndag 22 september 2014

Kretsloppet 2014


Valde att avstå Kretsloppet i år, vågade inte chansa med mitt knä… Satans vilken pers det var att se alla löpare värma upp och stå i startfållan. Va såå nära att springa bort och byta om och ställa mig på startlinjen (väskan stod packad och klar på mammas jobb i stan…). Men jag höll mig och det är jag glad för nu efteråt. Hade jag sprungit och fått ondare i knät eller fått bryta hade jag blivit så jäkla sur på mig själv.

Det var väldigt kul att stå och kolla på Kretsloppet faktiskt! Stod vid spurten och försökte heja på alla jag kände. Man vet ju själv vad ett litet hejjarrop kan göra med de sista krafterna!

Erlendur gjorde ett riktigt bra lopp, omkring 49 min och han såg toppfräsch ut när han sprang förbi och även efteråt. Hade några sekunders bättre tid förra året men då var han helt färdig efteråt och hade ont i knät. Igår hade han varken ont i knät eller var minsta sliten så jag skulle nog säga att prestationen var så mycket bättre!

Thelma gjorde även hon sin tävlingsdebut, i Knatteloppet 400m. Hon vann för att Knatteloppet vinner alla som går i mål:) Thelma vill tävla snart i gen säger hon, hon ska bara ”vila några dagar först”. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar