fredag 19 september 2014

Blir nog inget Kretslopp i morgon

Har överansträngt mitt ena knä lite granna så en start i Kretsloppet i morgon blir det nog inte. Det är inte värre än att jag skulle kunna springa en mil på det och det hade jag gjort om jag inte hade något efter det att hålla mig skadefri från... Men Lidingöloppet är nästa vecka och jag vill hellre springa det så jag vågar inte riskera...

Har ingen känning i knät på dagarna utan det kommer efter stillasittande och framförallt när jag vaknar efter en natts sömn. Ingen jättesmärta direkt men det är inte så att jag skulle vilja springa en morgontur direkt....

Inget är iallafall skadat i knät, det har jag kollat upp hos sjukgymnast. Bra de iallfall!

Om jag vaknar helt 100% smärtfri och mjuk och fräsch i knät i morgon bitti så springer jag men jag skulle säga att chansen till start är 10%.

Men jag har tävlat tre helger i rad nu så det känns inte som något enormt nederlag även om det är trist. Kretsloppet är ett jäkligt kul lopp, på hemmaplan, mycket publik och många som man känner som är med och springer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar