måndag 15 september 2014

Gårdagens långpass



Jag har inte helt lagt ner ambitionen att springa Lidingöloppet om två veckor… Jag börjar komma i bra form men problemet är att jag knappt fått till några långpass senaste månaderna. Sprang ju Mullsjö 21km för ett par veckor sedan men det är ett pass och Lidingö är dessutom ytterligare 9km… Var lite i valet och kvalet om jag skulle springa hundlöpet 10km i helgen eller om jag skulle satsa på ett långpass, det är ju sista chansen nu två veckor innan Lidingö. Men jag ville verkligen inte missa hundlöpet.

Så jag gjorde både och. Efter att vi sprang i mål i loppet så var det prisutdelning och lite vila. Sen startade jag klockan igen och sprang 3 varv till runt slingan. Denna gången i ett lägre tempo givetvis.

Hade egentligen tyckt att Cillen gjort sitt men när jag efter första varvet kom till bilen för att dricka lite satt hon där och pep så ho fick springa med ett varv till. Och ja, hon var lika pigg fortfarande men sista varvet fick hon vila.

Så gårdagen totala löpning blev 25km. De sista 15km sprangs i ett medeltempo på 5:30min/km.  

Hur våra kroppar känns idag? Cillen va precis som vanligt i morse, inte de minsta stel. Jag är lite stel i benen och har lite ont i ett knä, men jag hade redan innan helgen en lite inflammation i en slemsäck så det är nog bara det som är lite irriterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar