onsdag 24 september 2014

Prioriteringar

Alla prioriterar vi olika när det gäller vad man lägger sina pengar på. Ganska intressant faktiskt!

Jag lägger inte pengar på:
Smink- Köper mitt mineralsmink billigt på nätet. Och så har jag en mascara och en ögonbrynspenna.
Vardagskläder- Shoppar inte kläder speciellt ofta och inte speciellt dyrt. Köper bara kläder som jag verkligen vill ha och då fungerar de länge. Ibland räcker det med nån ny accessoar, typ scarf för att en tröja ska kännas ny. Sen om det är något jag verkligen vill ha så köper jag det hur dyrt det än må vara men då används det också!
Vardagsskor- Samma här. Köper bara skor som jag verkligen vill ha och då behöver man inte så många
Luncher- Äter aldrig lunch ute. Har alltid med mig matlåda.
Restaurangbesök- Klart det händer men inte speciellt ofta. Och dyrast på ett restaurangbesök är ofta alkoholen och jag dricker max nåt glas vin
Håret- Klipper mig sällan och färgar mitt hår själv. Använder knappt några produkter. Möjligtvis lite hårspray
Hudrengöring- Tvättar mig endast med varmt vatten och peelar med en microfiberduk
Godis och sötsaker- klart att jag äter men det är inte mycket
Alkohol- dricker i stort sett aldrig alkohol
Barnkläder-Thelma växer aldrig ur sina kläder så jag behöver nästan aldrig köpa nytt. Och sen får jag ärva massa fina kläder
Mobilräkningar- Har alltid omkring 200:- i mobilräkning. Vet inte hur jag lyckas för jag använder den ju hur mkt som helst
Cafebesök- Jag träffar vänner under en löptur istället
Krogbesök- Går aldrig på krogen

Jag lägger gärna pengar på:
Mat- Har hög räkning från ICA. Köper dyr mat, bra mat och mycket mat. Men lagar allt själv så det går nog på ett ut
Träningskläder- Bra träningskläder är många gånger dyra. Och jag älskar att matcha mig när jag ska träna. Tur ändå att jag har bra kontakter med bra rabatter. 
Löparskor- Älskar att köpa löparskor. Olika skor för olika kläder och olika ändamål. Tur att jag även här har bra kontakt med bra rabatt och så kan man verkligen fynda på nätet!
Hudkrämer- Köper dyra ansiktskrämer. Man vill ju inte bli gammal i förtid.
Massage- Går ofta på massage. min kropp behöver det!
Sjukgymnast- Tyvärr behöver min kropp det ganska ofta också
Naprapat- Dyrt som satan men det är inte helt sällan kroppen behöver justeras och behandlas lite
Celsius- Min stora last! sist pantade jag 101 burkar (vilket motsvarar 1500-2000:- beroende på vart man köper dem...)
Ekologiska produkter- Handlar mycket ekomat/ekoprylar på nätet
Tandkräm- Ja den tandkrämen jag använder kostar en sisådär 50:- men så innehåller den inte sötningsmedel heller
Hundmat- Bara det bästa är bra nog även för lille hunden
Barnkläder- När jag väl köper kläder, speciellt ytterplagg så vill jag ha bra grejer. Men å andra sidan brukar dom hålla ett par säsonger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar