torsdag 11 september 2014

Crawlkurs!

Ja då har badkrukan börjat sin väg mot att lära sig simma. Jag som hatar att vara blöt, hatar badhus och gångerna jag badat i år är rätt lätträknade. Och då har vi tillbringat större delen av den soliga semestern vid den 32gradigt uppvärmda poolen...

Jaja, jag vill lära mig crawla och det finns ju inget annat sätt än att bada. För hoppningen är att jag kommer att tycka det är kul att simma när jag blivit bra på det och då kanske jag rentav börjar gilla att bada!

Igår kväll var första gången på crawlkursen. Kursen går på Borås Simarena. Instruktörerna kändes bra och det var blandat folk bland deltagarna. Så det ska nog bli kul.

Vi gjorde bara lite enklare flytövningar och lite andra teknikgrejer.

Största minuset var dock att det var helt sjukt kallt i vattnet! Mina händer var blå och pälsen stod rakt ut! Men det var mkt genomgång igår så framöver när vi simmar mer ska det nog bli hanterbart.

Badmössa och simglasögon från Speedo är redan inhandlat. Dock fick det bli bikinibrallor och sporttop för baddräkt och hänglökar känns inte så lockande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar