måndag 15 september 2014

Hundlöpet Malmö 2014



I våras, helgen efter Göteborgsvarvet, var jag och Celtic anmälda till Hundlöpet i Göteborg. Men eftersom jag var skadad då kunde vi inte starta. Jag fick flytta min start till ett annat lopp så i går stod vi på startlinjen i Malmö.

Och vilket bra lopp vi gjorde! Och Cillen va så jäklans duktig. Hon var taggad som ett spjut i starten, man startade en och en med några sekunders mellanrum. Vi tog snabbt in på ett gäng löpare och lade oss i täten direkt. Loppet var 2 varv runt en 5km lätt kuperad grusslinga. I början låg Celtic före och drog på men jag lät henne hållas och snart sprang hon snyggt i sidan resten av loppet. Sprang med henne i sele fastkopplad i mitt Hurttabälte. Vi stannade för drickapaus en gång och under loppet fick hon lite gotta med jämna mellanrum.

Vi kom in i mål på 42,45min vilket gav oss segern! Bara några sekunder från tvåan. Jag hade räknat med en tid omkring 45minuter (då jag kollat tidigare resultat och vinsttiderna har legat över 45min i alla lopp alla år…). Men konkurrensen var tuff så vi fick verkligen springa på! Vi (jag) ville verkligen vinna:)

Vinsten var en pokal, ett täcke till Cillen och ett presentkort i en djuraffär (som blev ett efterlängtat nytt Hurttatäcke).

Celtic är ju van att springa men vi brukar inte springa såhär snabbt, så långt och dessutom kopplat. Men hon var lika pigg och glad i mål som i starten. Fick så mycket beröm för min lilla tjej av folk som såg på.

Detta var verkligen är kul lopp!

Km-tider enligt nedan:


1. 4:10
2. 4.23
3. 4:06
4. 4.12
5. 4.15
6. 4:19
7. 4:30
8. 4:24
9. 4:12
10. 4:14

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar