torsdag 12 februari 2015

Fin morgonlöpning



I morse var planen en tidig morgontur med hundarna. Första larmet var ställt på 05:02 men va skittrött. Stängde även av de två kommande larmen och kom upp först klockan 6. Alldeles för sent för att hinna till jobbet i tid.. Men hundarna behövde komma ut ordentligt så jag sprang iväg i alla fall och tog lite kompledigt på morgonen.

Va riktigt trött och seg så planerade för ca 7km lugnt. Men efter bara ett par kilometer va jag igång och pigg. När jag väl kommer igång och det känns lätt så kan jag springa hur länge som helst, totalt blev det 12,1km. Sprang hemifrån-förbi 4H-gården- Boda-Trandared-ICA Maxi-genom stan-Allegatan-förbi Friskis och hem.

Dock tyckte inte Happy de va så kul idag och hamnade på efterkälken hela tiden så hon fick nöja sig med 6,5km, lämnade in henne på Erlendurs kontor när jag sprang förbi där. Cillen va pigg och alert så hon hängde på hela turen. Detta trots att hon natten mellan tisdag-onsdag åt upp en hela bytta (1,6liter) torrfoder så hon borde varit lite tung i magen…

Dagens rutt:
Sträcka: 12,13km
Tid: 1h 4min
Snittempo: 5:19

KM-tider:
5:57
6:00
5:38
5:21
5:17
4:38
4:47
5:15
5:30
4:57
5:15
5:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar