torsdag 5 februari 2015

Onsdagscrawl



Igår var det crawl. Gick hela dagen och funderade ut anledningar till varför jag inte skulle gå. Hade redan tränat på morgonen (sant), var supertrött (sant, hade grejer som behövde fixas hemma (sant), ville va med Thelma (sant)… Men om jag bröjar hitta anledningar till att inte gå när jag faktiskt kan så kommer det inte bli många kurstillfällen gjorde… Så jag tog mig allt dit.

Och när jag väl är där så är det jättekul och den där timman bara swishar iväg och det går ganska bra för mig tycker jag. Blir bättre och bättre för varje gång och lär mig något hela tiden. Enda är att det är så satans kallt, går bra när vi simmar men när vi går igenom övningarna håller jag på att frysa ihjäl. Men jag gör så att jag hoppar ur vattnet då och då fungerar det bättre. Även om det är förjäkligt att behöva hoppa i igen så många gånger.

Sen måste jag skaffa nya badbyxor. Dom sitter ok när jag tar på mig dom torra men när dom blir blöta så expanderar dom. Och när jag trycker iväg mig från bassängväggen så bara flygor dom ner ett par decimeter. Vet inte hur många som såg min rumpa där under vattnet igår… Det finns ju inte någon som inte simmar med simglasögonen heller…

Gårdagens pass var ungefär enligt nedan (minns aldrig riktigt exakt)

300m insim (25m bröst, 25m rygg, 25m frisim x4)
100m catch over
100m hundsim(bensprak med ”halva” armtag)
200m frisim
200m benspark utan fenor(25m vä sida, 25m rygg, 25m hö sida 25m mage x2)
200m benspark med fenor (25m vä sida, 25m rygg, 25m hö sida 25m mage x2)
100m frisim med fenor (med tummen i sidan)
200m frisim med fenor, vanligt
100m ”tävling” frisim snabbt

Sen skulle vi simma ett par hundra meter avsim men då ville jag bara in i bastun så jag hoppade över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar