torsdag 26 februari 2015

Tisdagens intervallträning

Ja, inte kunde jag låta bli att gå på intervallträningen i tisdags. "Man måste ju testa". Tänkte att fungerar det inte så får jag väl köra dubbelt corepass istället.

Intervallpasset var 11x2min med 30 sek gåvila. Min plan var att köra hälften av intervallerna i inte alltför snabbt tempo och nöja mig där.

Sprang i inte allt för snabbt tempo men inte bröt jag efter halva tiden. Foten kändes bra så jag körde på alla intervallerna.

I vanliga fall hade jag siktat på 3 varv (600)m per intervall men jag pushade mig inte så mkt igår utan sprang knappt 3 varv.

Ganska jämna varv allihop, skulle tro att jag låg i 3:30-3:34min/km vilket blir ca 6,2km på dessa 20 min.

1500m uppvärmning och 500m nerjogg.

Efteråt var det core. 1minuts jobb av flera olika magövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar