onsdag 25 februari 2015

Föräldra/barn

Ledig dag med Thelma idag så vi passade på att testa föräldrabarnpasset. Thelma briljerade med burpees, armhävningar på tårna och gjorde dom sötaste försök att härma våra utfallssteg, hon tog det en nivå längre och nudda bägge knäna i golvet:)

Passet idag var en stege med marklyft, max reps av 30-40-50-60-70-80kg. Utfallssteg vägg till vägg mellan seten.

Jag gör hellre få repetitioner på tyngre vikter än massa reps på lätta vikter så jag startade på 50kg (hade jag börjat med max reps marklyft av 30kg hade jag väl stått där hela passet). Bestämde redan från början att göra 7reps av 50-80kg.

På utfallsstegen varierade jag med kettlebell och Thelma som vikt, Thelma på axlarna och Thelma over head.

Efteråt gjorde vi lite handstand pushups. Jag gjorde 4x6 reps. Startade på golvet och byggde sen upp med lite vikter för att få det lite tyngre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar