tisdag 24 februari 2015

v.8= årets sämsta träningsvecka

Drog som sagt på mig en liten skada i foten av nåt slag i början av förra veckan. Vet ännu inte riktigt vad men min egen bedömning säger vrickning, stukning eller liknande...

Har haft så ont att jag inte ens kunnat gå på foten om jag inte gått på tå eller i skor med minst 10cm höga klackar... Jättekul när man har ett träningsbehov som jag samt två hundar som sitter och gråter över att dom inte får komma ut tillräckligt... Gjorde ett tappert försök att gå en promenad vid kype i mina kilklacksskor men det var så lagom lätt när det var snö och blank-is.

Så träningen i förra veckan blev det inte så mycket med.

Tisdag, onsdag, torsdag gjorde jag inte ett skvatt. På fredagen kände jag att jag va tvungen att göra nåt så jag bokade mig på core och spinning på onyx. Hade tänkt mig ett ordentligt magpass men passet va nån blandning av aerobic/core, nåt som jag tog mig igenom lite halvhjärtat. Spinningen sen trampade jag mig igenom på lite halvfart. Inte för att det va nåt dåligt pass egentligen men jag vågade inte trycka på för mkt eftersom foten fortfarande gjorde ont, gjorde det mest som ett test för att se om det blev positiv eller negativ reaktion. Och foten tog ingen skada av passet så det va ju skönt iaf!

Lördag-söndag sen kom jag igång lite mer, fick till både lite styrketräning och testa lite jogg. Iblägg om detta ska jag strax fila ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar