tisdag 3 februari 2015

Parintervaller

Kvällens intervallpass var parstafett. Den ene springer ett varv (200m) medan den andre vilar, sen springer den andre osv... 14minx2 med 1 minut vila mellan seten. Sprang med min kompis Elin. En duktig löpare och orienterare som slog mig på Lidingöloppet i år... Så hon är snabb.

Vi hann 11 varv var per set vilket blev 22 varv totalt, alltså 4400m. Min tid på dessa 4,4km blev 12,54 min. Alltså ett snitt på 2:56min/km, blev lite imponerad av mig själv där! Låg på ca 34-37 sek/per varv.

Tog i så jag frustade under intervallerna, kolla mig i fönstret när jag sprang förbi och såg ut ungefär som Victory Tilly. Men eftersom Elin sprang en liten aning långsammare fick jag god tid till återhämtning efteråt så passet i det hela tog inte helt musten ur mig.

Efter intervallerna var det core. Inte det allra jobbigaste passet vi gjort men det va bra!

Block 1
30sek/övning
Militärsitups
Squats
Climbers
Armhävningar
x2

Block 2
30/sek per övning
Sidoplankan (med ett ben i luften)
Ryggresningar
Sidoplankan, andra sidan
Cykla
x 2

Detta gjorde vi 3 gånger

Värmde upp 1000m och jogga ner 2000m så total löpsträcka idag blev 7,4km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar