lördag 14 februari 2015

Fredagsintervall

Igår var jag med och tränade intervall igen. Vi var 8 personer denna gången, lite skillnad mot tisdagsintervallerna där vi är upp mot 120...

Intervallerna denna dag var 8x800m med start var 4:e minut. Alltså ganska lång intervaller med relativt kort vila. Tufft!

Hade inte mer plan än att försöka hänga på nån som höll ett bra tempo som fungerade för mig. Alltid lättare att hålla rygg på någon än att springa på själv.

Vi delades ganska snabbt in i två grupper. Jag höll mig i den främsta och hoppades kunna hålla mig där alla intervaller.

Och de gick bra, jag klarade att hålla deras tempo alla intervaller och då va de snabba löpare, bla Anneli Johansson.

Varje varv tog ca 2:50min. Totalt tog dessa 6,4km 22:47min. Snitt 3:34min/km

Det var riktigt tufft och jag fick verkligen kämpa. Hade dessutom flera kilometer i benen sedan tidigare pass i veckan... Men jag var väl återhämtad till varje intervall och även efteråt.

1 kommentar: