fredag 6 februari 2015

Fredagsintervall



I tisdags när jag sprang intervallerna med knallen så fick jag frågan om jag ville vara med och springa intervaller i Ryahallen på fredagar. Det är en lite mindre grupp som springer intervaller varje fredag lunch. Givetvis kunde jag inte tacka nej till detta!

Jag får nog säga att jag va lite nervös innan. Hur bra skulle dom andra vara i jämförelse med mig?

Men det gick bra!

Dagens intervallpass var 4 set av 600m-400m-200m 1 min vila mellan intervallerna. 200m joggvila efter halva tiden.
Stegrat tempo. 400m skulle gå lite snabbare än 600m och 200m skulle gå lite snabbare än 400m.

Jag kände mig pigg och snabb. Tog inte ut mig alltför mkt på 600m och 400m utan höll ett jämnt bra tempo. På 200m däremot drog jag på och då ska jag säga att jag utmanade dom flesta!
Fick väldigt mycket lovord efteråt. Vilket alltid är kul:)
Fick återigen kommentaren att jag bör satsa på kortare distanser. Max upp till halvmaraton men inte längre. Även tips om att jag borde tävla korta distanser på bana.

Nu älskar jag ju att springa långt så nåt maraton kommer det förhoppningsvis bli under året men kanske borde tänka om lite och satsa på kortare lopp lite mer.

Dagens intervaller blev totalt 4800m på tiden 15,53 min. Snittempo: 3:19min/km. 1500m uppvärmning och 200m jogg mellan set 3 och 4. Så total löpsträcka idag: 6,5km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar