onsdag 25 februari 2015

Helgens träning/crossfit

Eftersom jag ville (läs: var tvungen) att hålla mig borta från löpningen så fick det bli ett återbesök i boxen istället. Inte fy skam det heller.

Lördag:
Jempa och jag möttes upp för lite gemensam träning. Kul att träna ihop igen:)
Mitt pass blev enligt nedan:
6 varv av:
12 situps
9 pushups
6 marklyft 60kg
3 HSPU

Söndag:
På söndagen sen var jag bara tvungen att jogga lite granna... Tog med mig Cillen upp till kype och sprang 7,7km. Lugnt och behagligt tempo. Snitt 5:28min/km. Foten kändes ok när jag sprang och inte nån reaktion på den efteråt.

På eftermiddagen sen skulle Erlendur ner till Ibex för lite styrketräning så jag hängde på. Hade bara tänkt mig ett litet lätt pass men det blev ganska ordentligt när jag till slut var klar. Passet blev enligt nedan:
  • 10 varv av 7 pushups och sen 30 till så jag kom upp i 100 pushups
  • 3-3-3-3-3 reps av backsquat. 35-45-55-60-65kg. Kan säga att de där ytterligare 10kg som jag tog innan inte riktigt finns där nu....
  • 3-3-3-3-3 reps av marklyft. 70-75-80-85-90kg. Även där har jag tappat i styrka. Kan nog få till 100kg men inte 110kg som innan.
  • 20 Handstand Pushups. Med viktplattor för att få det lite tyngre. Här känner jag mig fortf relativt stark.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar