måndag 2 februari 2015

Helgens löpning

I helgen har jag varit ute på ett par riktigt goa löpturer!

Lördag
Detta är ju Jennifers löpdag och jag håller just nu på att coachar igång henne. Väldigt kul tycker jag! Denna helg var det dags för vårt andra pass. Hade redan innan rekat turen och gjort ett upplägg. 
Turen: Ibex-Ishallen-Simonsland-Allegatan-Pinochhio-Allegatan-Ibex var totalt 4,8km. Upplägget var 500m löpning, 100m gåvila. Dagens utmaning sedan var att hoppa sista vila och springa hela vägen till mål. Vet att Jempa inte brukar mesa coh säga nej;) Så totalt blev det 4,2km löpning med ett snitt på 6:36min/km, 600m gåvila. Vi hade en riktigt mysig tur och hon kämpa på bra! Cillen var också med och vi joggade även till och från Ibex, 2km/vända så totalt blev det 8,2km löpning för min del.


Att vara för matchad tycker jag är löjligt, tycker bara man spontant ska ta det som ligger framme. Och jag lovar min hund älskar att springa även om man nästan kan tro annat av blicken, det är bara det att hon tycker att selfies är töntigt.

Söndag
Mitt heliga långpass, veckans bästa träningspass!
Snabba gruppen har blivit standard och det fungerar bra tycker jag. Söndagens tur va ganska ansträngande. Mycket snö och mycket backe, fick verkligen kämpa en del stundtals. Men när vi kom i mål kände jag mig väldigt fräsch och efteråt också. Vi var ute 1h och 47min, 20,2km med ett snitt på 5:25min/km. Betydligt långsammare än vad som brukar bli men då gick det otroligt sakta på många snöiga, backiga stigar. Vi hade en hel del snabba kilometer också, speciellt på slutet. Vi sprang dessutom oavbrutet utan stopp vilket jag gillar.

KM-tider enligt nedan:
5:18
5:42
5:25
5:02
5:05
5:21
5:16
5:52
5:47
6:20
5:39
5:29
5:15
5:10
5:13
4:49
4:57
5:18
4:57
5:03

Cillen fick stanna hemma för det hade blivit lite väl tufft för henne att pulsa i den tunga snön så långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar