måndag 18 januari 2016

Årets första klasspass


Egentligen var det vilodag i planeringen men fick ett litet infall och bokade mig på kvällens crossfitpass. 


Först lite uppvärmning och sen var dagens styrkedel backsquat 5x5 reps på 85% av max. Det är ju lite av en favoritövning men idag var jag inte så deltagande. Kände mig lite sliten efter gårdagens långpass och då vet jag att jag snedbelastar på tok för mkt om jag kör tungt. Och sen kände jag redan på första fem att det riktigt sved i låren. Och det är ju tropts allt intervaller i morgon... Så jag körde bara 5x50, 5x50 och 5x55kg

Dagens wod var inte helt olik lördagens, mycket smart för dom musklerna var ju inte redan trötta...

WOD:
5 rounds for time
20 pullups
40 pushups
60 OVH airsquat (med pinne)
Time cap: 30min

Ja dessa 5 varv var det ingen (iaf inte på vårt pass) som klarade på 30min. Jag gick inte in för att kötta på utan körde lugnt och kontrollerat, dock gav jag mig inte på varken pullups eller pushups, pullups utan band och pushups på tå, så det tog sin lilla tid.

Hann till och med 17 pullups på 4e varvet så totalt blev det 77 pullups, 120 pushups och 180 squats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar