onsdag 27 januari 2016

Intervallstege 6-5-4-5-6

Långa intervaller igår. Och det var ju bra för min del eftersom jag har varit och är lite snorig... Och då är det ju bättre med långa intervaller där man håller ett lägre tempo än på korta.

De va lite gränsfall om jag skulle träna eller inte. Kände efter hela dagen och jag kände mig frisk, bara lite snor som sagt. Kanske hade varit mer på sin plats med ett lugnt distanspass men vem vill gå ut i regnigt mörker i ishalka när man har möjlighet att va inne?

Gårdagens plan var (under förutsättning att jag kände mig ok och att pulsen låg där den skulle) att köra jämna 45sek/varv, 3:45min/km på alla intervaller. Sist jag körde denna intervall körde jag tuffare med 3:45på 6min, 3:35 på 5min och 3:20 på 4min. Men lite krasslig som jag var så kändes det inte helt befogat att gå 110%.

Passet gick förvånansvärt lätt och bra. Höll exakt jämna 3:45/km på alla intervaller, aningen snabbare på sista som gick i tempo 3:40. Inte för att jag tänkte springa snabbare men dom jag sprang ihop med sprang på som satan på sista så även om jag inte hängde på så ökade tempot aningen iaf.

Idag känns förkylningen bättre, i stort sett borta så att jag sprang intervaller igår verka ha varit helt ok! Och pulsen låg där den skulle/brukar hela passet och det brukar oftast vara en bra indikator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar