onsdag 13 januari 2016

Intervall 7x3min

Igår var intervallträningen (7x3min med 1 min vila) inte helt olika fredagens pass (som var 800mx7 med start var 4:e minut).
Mina älskade Saucony Type A som snart fyller 1år och har varit med om många roliga pass och tävlingar. Men tårna och fötterna trillar snart ur så nart dags för dessa dock att kliva ner från tronen och ersättas av ett par nya!
Hade som mål att försöka hålla ungefär samma tempo om de gick, det var ju aningein kortare vila och blev lite längre än 800m intervall.

Sprang ihop med Daniel och Lasse och vi kom överens om ca 43s/varv, tempo 3:35 med ev ökning på sista intervallen

Passet gick riktigt bra. Ganska jämnt tempo 3:30-3:35, nåt varv gick lite snabbare och på sista tryckte vi på lite extra ca 3:20/km. Tycker att formen kändes bra och jag höll mig jämn, höll varken på att dö eller kände att jag sprang och sparade på mig.

Det är väldigt bra att springa ett par stycken ihop som håller samma tempo för då varvar vi om att "dra". Jag gillar att ligga först och dra men är ganska kass på att hålla rätt tempo så dom varven gick lite för fort. Sen är det väldigt behagligt att ligga i rygg några varv också, då behöver man bara hänga i.

Totalt intervall blev ca 6000m på dessa 21 min, 3:30/km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar