fredag 22 januari 2016

Träningsvärk, i magen denna gång


Blev ett snabbpass på Ibex igår eftermiddag och märkligt nog är det alltid mina snabbpass som genererar i väldans träningsvärk….

Fokus igår var core. Benen skulle vila inför dagens intervallpass för det va inte så kul på tisdagens intervaller när jag tränat ben dagen innan…

Värmde upp med 50 scorpion och 50 ironcross. Dessa övningar gör jag flera gånger i veckan och är grym för rörligheten/mobiliteten.
Sen körde jag lite höftstretch för att öppna upp höften. Lite squathold för att tänja lite där och så lite benlyft liggandes på sidan för att träna upp stjärten och höften.
Scorpion (och omvänt ironcross)
Woden jag körde sen har jag gjort tidigare och tycker är riktigt bra eftersom jag inte kan nysa, hosta eller skratta idag pga smärtan i magen. Och jag vet precis vad det är som är orsaken: GHD-situps…. Gör man omkring 100st eller mer så kan man räkna med träningsvärk!

WOD:
3 varv med start var 10e minut (och med lite halvlugnt tempo får man 1-2minuter vila mellan)
50 back extension
40 GHD situps
30 Plankan uppochner (upp på händer och ner på armbågar)
20 legs lower
10 pushups

Avslutade med lite olika stretchövningar!

Övning benlyft för att stärka upp höft/rumpa. En övning jag försöker göra flera gånger i veckan pga min sneda höft och ojämna muskulatur där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar