tisdag 5 januari 2016

Fast idag fick jag till lite mera fart

Taggad efter ett par veckor med mellanmjölkspass åkte jag idag till Ryahallen för ett intervallpass med ett par klubbkompisar. Lugna pass i skogen i dagsljus är för jäkla härligt men energin och tillfredsställelsen ett tufft, väl sprungit intervallpass ger är det inte mycket som slår. 1000m intervaller var planen. Men, när vi kommer dit är det någon form av träningsläger i hela hallen så vi fick ställa in. Inte min melodi alltså! Jag som va förberedd på lite ordentlig träning!

Så jag fick köra en plan B istället. Åkte hem, bytte snabbt till utekläder och bestämde mig för att få till ett litet snabbdistanspass istället. Ett pass som jag är väldigt dålig på att göra. Springer gärna långt i behagligt tempo eller snabba intervaller., de är kul både och. Men just att springa lite halvlångt i tuffare, snabbare tempo tycker jag är jäkligt jobbigt och motigt att ge mig ut på.

Sprang iaf 7,5km, hemifrån-över Hulta-Trandared och hem. Med sikte på tempo under 4:30, gärna 4:15. Kolla inte på klockan utan sprang på känsla och förmåga och kom hem efter 32min, tempo 4:19/km. Helt ok tycker jag, det va halt på sina ställen. Km-tider allt mellan 3:47 till 4:51, vilket inte är så konstigt eftersom rundan går väldigt mycket uppför och väldigt mycket nedför.

Saken med såna här pass då man pressar sig lite mer än när man bara är ute och njuter är att man får sån energi, en energi som håller i sig hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar