onsdag 2 april 2014

Ändrade planer

God dagens

Tanken var att jag idag skulle köra ett kort litet joggingpass eller aktiv vila om man vill kalla det så, mest för att Cillen behövde komma ut och röra på sig. Och i morgon köra ett intervall-spinningpass.

Men då jag inte kommer att kunna gå på spinningen i morgon så tänkte jag att jag får göra lite mer av passet idag. Istället för att jogga 5km så tänkte jag öka upp farten till ca 5,15 i 7km. Men det gick bättre än så. Första kilometern gick i 5,20 tempo och det kändes så lätt att bestämde för att trycka på en bit. Biten blev ända i mål, alltså 6km. Tempot låg mellan 4:15 och 4:50. Och då var det en kuperad runda vid Kype. Joggade sedan av mig 1,5km i 5:25 tempo. Så totalt blev det:

Sträcka: 7km
Medeltempo: 4:44min/km
Tid: 33 min

+ Nerjogg: 1,5km
Medeltempo: 5:25min/km
Tid: 8 minuter

Mkt nöjd över vad som blev av dagens träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar