tisdag 22 april 2014

Påskhelgens löpning

33km på påskafton!
På påskafton var vi ett litet gäng löpare som planerat för långpass från kransmossen ut till Äspered och Dalsjöfors och tillbaka. VILKEN HÄRLIG TUR! Själva turen i sig var så vacker och mysig, många höjdmeter med fantastiska utsikter, genom bonngårdar, genom skogar... Ja ni förstår! Vädret bjöd på strålande sol och sällskapet var ett gäng glada, roliga och pratglada löpare. Hela sträckan blev 33km, i tog en del pauser, en lång paus efter 22km där Erlendur mötte upp och lämnade Cillen som fick hänga med sista 11km. Cillen som varit seg i löpträningen tyckte det va jättekul att springa i grupp och pinnade på som bara den trots värmen. Tempot var behagligt och anpassades efter alla, ble ett snitttempo på 5:27min/km och turen tog exakt 3 timmar exkl pauser.

18km med snabba gruppen!
Dagen efter vår långa tur kände jag mig oväntat fräsch i kroppen så då kunde jag inte motstå att hänga på knallens långpass. Var dessutom stursk och hoppade på snabba gruppen. Det blev tufft! Men ibland är det jäkligt skönt att verkligen få kämpa och pressa sig, bra för psyket! Tempot blev inte så högt som det brukar vara i den gruppen, snitt 5:24min/km men det var en mkt kuperade tur med mkt uppför. Även denna tur var jäkligt härlig, strålande sol och gott sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar