onsdag 2 april 2014

Årets första intervallpass

Igår var det äntligen dags för intervallpass. Har inte löpt några intervaller på hela vintern. Dels för att jag va lite skadad nu i slutet och dels för jag fokuserat mer på längre pass och var för sliten i kroppen för att våga köra intervaller. Men igår var det som sagt dags igen. Sprang dessutom till och från träningen så summa summarum så blev det ganska många kilometer totalt. Gårdagens löpning blev enligt nedan

  • 3km uppvärmningsjogg ner till Ryavallen i 5:18 tempo vilket tog knappt 16 minuter.
  • 2,6km jogg från Ryavallen till Alingsåsvägen  i 5:49 tempo, 15 minuter
  • Långa intervaller upp för Alingsåsvägen. 4 minuter upp och 4 minuter ner x 4. Samma tempo skulle hållas upp som ner. Ingen vila mellan intervallerna. Jag försökte ligga på mellan 4:40-4:30 upp för backen, det var lite kämpigt men gick ändå bra, sista intervallen bestämde jag skulle ligga under 4:30 och det lyckades jag med också. Intervallerna tog totalt 32 minuter och blev 7,2km i 4:28 tempo i snitt.
  • 1,5km tillbaka till Ryavallen i 5:22 tempo, 8 minuter
  • 3 km hem igen i 5,24 tempo vilket tog drygt 16 minuter
Så dagens träning blev nästan 1,5 timmas löpning och 17,3km i väldigt varierande tempon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar