fredag 11 april 2014

I´m back!

Efter nästan en veckas jobb på Irland är jag nu tillbaka hemma igen. Va 0% sugen på att åka från början men när jag väl kom dit trivdes jag som fisken! Irland va ett väldigt behagligt land med sköna människor och härlig mentalitet. Otroligt vackert. Återvänder gärna dit igen!

Några av mina kollegor hade redan varit där en vecka när jag kom dit och var så besvikna över att deras ambitioner att träna och äta bra under resan helt hade gått i stöpet. Hotellet hade både pool och gym men de hade inte haft tid att gå dit en enda gång. Till maten serverades det pommes varje dag och det va man ju tvungen att äta upp, någon hade börjat köpa kakor och godis och de va man ju också tvungen att äta upp, på lunchen åts det bara smörgåsar och på frukosten fanns det bara bröd, flingor och yoghurt. Ja men det lät ju lovade tänkte jag.... Men om man bara anstränger sig en liten, liten smula så är det aldrig några problem att få till lite träning och äta bra.

Dag 1 lördag: Köpte en räkmacka för 200:- på flygplatsen (ja bra mat kostar en oftast lite mer), sjukt mycket räkor så det + ägget blev mer än en fullständig frukost. Till lunchen åt jag mina 3 kokta ägg som jag egentligen hade tagit med mig till frukost och en påse med oliver. På kvällen beställde jag roomservice, en cesarsallad. Hann även med att simma (1200m) på kvällen.

Dag 2 söndag: Frågade på hotellet om det fanns någonstans att ge sig ut och springa på morgonen... Nja, vägen tyckte de var alldeles för trafikerad och på golfbanan var det bäst att springa innan golfarna gav sig ut, vilket enligt dem kl 7. Två ganska dåliga vall.... Men jag tog ändå på mig en reflexväst och en pannlampa och gav mig ut till vägen. Eftersom det var söndag var det ändå inte såå mkt trafik. Inte den mest inspirerade löptur i mitt liv direkt. 5km rakt fram på vägen och sen 5 km tillbaka hem igen. 100% raksräcka utan varken någon lutning eller ens en kurva. Men jag la in lite intervaller så då gick det ganska bra ändå. Frukosten sen var inga problem, det vara bara att be personalen om annat att äta och vips så fick jag 3 perfekt kokta ägg, 2 skivor bacon och stekta champinjoner varje morgon! Lunchen sedan lunchen sedan blev en cesarsallad och på kvällen sallad med räkröra, och cole slaw (detta och pommes serverades till alla rätter). Roomservice igen...

Dag 3 måndag: Några golfare tidigt på morgonen var inget jag såg till så länge jag var där så på måndagen joggade jag runt på golfbanan ett par varv vilket totalt blev 8km. På lunchen sedan beställde jag in kycklingburgare som bestod av 2 kycklingfileer, bacon bröd, pommes, cole slaw och sallad. Säg den som äter upp allt det där, kyckling, bacon och cole slaw blev perfekt. Kvällsmaten sedan blev en repris av lunchen. Och frukosten blev den samma varje morgon, brukar inte äta riktigt såå mkt till frukost men när man jobbar ute hela dagarna och inte vet vad som serveras till lunch så är det skönt att slippa hungrig.

Dag 4 tisdag: Startade dagen med 4,5km löpning på golfbana och sen körde jag en wod på rummet (gymmet öppnade först kl7..) 5 varv av 10 pushups, 20 back extension, 30 situps och 40 airsquats.
Beställde in dagens till lunch som var rostbiff med pommes, bad om grönsaker och champinjoner istället. På kvällen var vi på en jättehäftig irländsk pub. Gratinerad chevre till förrätt och en rejäl köttbit med grönsaker till huvudrätt.  

Dag 5 onsdag: Ibntervallträning på goldbanan, tot 11km. På lunchhaket som bara sålde smörgåsar lyckades jag få till en kycklingsallad med bacon. På kvällen blev det kycklingburgaren igen med en avokado. Sista roomservicen, kommer att sakna att ligga i sängen och äta...

Dag 6 torsdag: Hann inte äta någon frukost innan vi åkte men hade med mig lite nödproviant i form av en påse oliver och en påse makrill som fick bli frukost. Till lunch köpte jag mig en kräftstjärtsallad och en bit chevreost. Och när jag kom hem på kvällen hade Erlendur lagat kesopannkaka till mig (första gången han lagat mat till mig).

Så summa summarum så är det inte så svårt att äta ok och träna lite grann om man bara anstränger sig en smula. Tack för mig!

Cesarsallad

Räkröra med sallad och cole slaw

Min favorit, kycklingburgaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar