måndag 14 april 2014

Träningen fredag-lördag

För mitt eget minne så kommer här en liten uppdatering för fredagens och lördagens träning (det är alltid bra att kika på hur man tränat inför lopp tex när man planerar träning inför kommande).

Fredag
Sprang ner till Ibex med Cillen. Efter att ha sprungit på en tung gräsig golfbana med kayanoskor kändes det fjäderlätt att spring på barmark i racerskor... Så det gick snabbt. 5km på 23 minuter =4:36 tempo. Sedan var det dags för TEAM med Jempa. Vilket var evigheter sedan. Då Jennifer har en bulle i ugnen har hennes träning halkat efter lite... Men ändå är hon fortfarande sjukt stark och i grym form, imponerande. Ovan wod pushade vi varandra igenom. OVH-squats 25kg, KB-swings 24kg, frontsquats och backsquats 45kg.

Lördag
Egentligen skulle detta vara vilodag inför tävlingen men Cillen behövde komma ut så vi tog en joggingtur på 7km i i 5:42 tempo. Borde nog vilat helt för jag kände att benen ar lite sega när jag startade på lördagen morgon sen...

PS. Är otroligt lycklig över att jag ska bli moster efter sommaren! Som jag längtar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar